Tuesday, December 20, 2011

Oh No! My semester break

What i want to do this coming break??

Itulah soalan pertama yg akan terpikir bila semester break tiba..aku, zatil & izah rancang nk wat internship, but zatil & izah nampaknye xwat internship for this 'summer' break.Aku just mohon..n resultnye, untuk HTF dia ckp xde supervisor, so xdapat la nk wat kat situ. Klinik Haiwan aku try gak tnye, but until now no respons...!

So memandangkan dah xde keje nak wat, jadi housecleaner je lah kat umah...not housekeeping only i think, i can add one more job that is zookeeper..kat umah ni mcm dah jadi mini zoo.Burung, kucing ikan, & ayam...sumanya aku kene uruskan, makan, minum, tempat tido kene bersih..Burung tu dia punye sangkar kene slalu cuci, at least selepas 3 hari kene clean up.Then, kene fill up dedak 'cik burung2' tu..ayam pun sama..kene lepas utk certain time..kucing bagi makan ikut time..

Skrang musim kenduri, jemputan tu , bila kita jot down kat calender,mmg penuh la..kadang2 kalu boring g kangar, naik moto...naik moto jadi satu hal lak, bawa ikut suka hati je..nasib baik xjadi apa2..sometime, aku layan novel atau apa2 je lah bahan bacaan. banyak je novel yg aku beli, xhabis dibaca pun lagi..so, skrang da masa, spend time lah baca novel2 pelbagai genre tu..

What next activity?..I'm no idea...just do whatever u want to do..bagi aku inilah masa nak tolong mak ayah, kalu x mana ada masa...tolong mak jaga umah, tolong ayah (apa2 yg disuruhnya)..bak kata orang , time ni lah kita nak berjasa pada parent kita..memandangkan kite ni student, blaja jauh, jarang spend btul2 masa ngan mak ayah...so this is the time!

Hopefully, my next & next & next.....day will be good.

No comments:

Post a Comment